Dagboek met Lennard

Dagboek met Lennard
Lennard, uniek kind van God, voor altijd in ons hart

donderdag 22 november 2012

22 november 2012 - Herbeleven... de laatste week

Vandaag, donderdag..

 Ik kom thuis aan het eind van de ochtend. Het huis is leeg, en rommelig. De verwarming is uit, die staat op donderdag niet goed ingesteld.

Ik loop naar binnen, en ineens is het er: Precies hetzelfde voelde het, al die donderdagen dat ik Lennard naar de Glind bracht. De sfeer, het tijdstip, de lichtinval in huis...
Zomaar ineens is daar weer die herinnering, hoe dat was, hoe dat voelde. Het overvalt me. Confronterend, heftig, bitterzoet... Toen was hij nog hier.. Ik mis de was in de box, ruik de handdoeken... zou met liefde die zooi nog eens opruimen.

Precies op deze donderdag is het een jaar geleden dat ik Lennard voor het laatst wegbracht naar het kinderhospice, nog geen week voor zijn overlijden... Had ik dat toen geweten, dan had ik hem vast niet meer gebracht.

Er zijn veel herinneringen deze maand, de komende week.  Van dag tot dag ga ik de laatste week weer meemaken, uur na uur komen de moeilijke en verdrietige dagen weer voorbij. Alles weer beleven en herlezen. Ik zie er tegenop, hik er al weken tegenaan. Maar ook dit moet, er doorheen.  Duw ik het weg dan komt het vast op een andere manier. Dus laat het ook maar gebeuren.

Nog een week, dan is het al een heel jaar geleden... onvoorstelbaar.. nog steeds.

4 opmerkingen:

  1. Met tranen waarschijnlijk geschreven en hier met tranen gelezen.
    Dikke knuffel liefs Jeannet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik moest vanmorgen aan jullie denken, aan inderdaad alweer een jaar geleden. Jullie doen het zo goed, het is zo goed om het helemaal weer te beleven. Zwaar, ontzettend zwaar, maar neem er vooral de tijd voor. Je zult merken dat dat helend werkt. Net zoals je toen die box zo schoon maakte. En ja, nu is daar veel begrip voor, een volgend jaar is dat ook minder. Dus neem die ruimte ook. Weet dat we meeleven en jullie bij onze Hemelse Vader brengen.
    Hartelijke groet van Jeannet A

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Regelmatig neem ik nog even een kijkje op je blog. En je beleeft het mee, de bitterzoete herinneringen aan jullie Lennard...
    Ik vind het wel bijzonder dat je dit allemaal met ons deelt en wilt delen. Toch is het ook goed, ook voor jezelf. Weet dat we met jullie meeleven, ook al ken ik jullie alleen maar via deze blog.
    Weet dat we deze week regelmatig onze handen zullen vouwen en zullen bidden voor jullie! Het zal zwaar zijn, leg alles maar bij Hem neer, Hij weet ervan en huilt mee...

    Kunffel uit Polsbroek
    Heleen de Wit

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lieve fam Kroeske,

    Vorige week ben ik nog met je mee geweest naar het graf van Lennard. En toen besefte ik pas echt dat jullie dit lieve ventje zo moeten missen. Maar ook wetende dat hij veolig is in Jezus armen. Heel veel sterkte en wij bidden voor jullie.

    BeantwoordenVerwijderen