Dagboek met Lennard

Dagboek met Lennard
Lennard, uniek kind van God, voor altijd in ons hart

maandag 21 november 2011

Hoe gaat het?

Ja, hoe gaat het nu? 'Op en neer', zeg ik tegen iedereen die het vraagt.(En dat zijn er best veel!) 'En we genieten van de dagen dat het wél goed gaat!' Dat laatste is een ding dat we absoluut doen en ook heus wel lukt.

 Tijd voor een nieuw blogje, de tijd gaat verder. Wat zal ik schrijven?
Ik heb het idee dat het wat rustiger wordt rond Lennard. De periodes tussen het steeds ziek worden, zijn iets langer dan een paar maanden terug. Was het toen bijna elke week raak, nu zitten er ongeveer twee weken tussen. Ook heeft Lennard de laatste keren dat hij ziek was geen bloed meer gespuugd!  Dat is natuurlijk goed.

Ik word er zelf wel wat rustiger onder (hoop ik, denk ik), maar het gevoel van onzekerheid blijft wel de boventoon voeren. Wanneer wordt Len weer ziek? Als we dingen willen plannen of afspreken denk ik steeds: 'Als Lennard maar niet ziek is.' of: 'Zou hij dan niet zó ziek zijn dat het niet door kan gaan?'  Aan de éne kant probeer ik het echt van me af te zetten, en te denken: 'Ik zie het wel waar t schip deze keer strandt.'  Over het algemeen lukt het wel aardig. Het is ook fijn om te merken dat mensen om ons heen er begrip voor hebben dat we (misschien) iets af moeten zeggen. (wat dus ook wel regelmatig gebeurd :( )
 Toch merk ik aan bepaalde dingen dat er ook stress heerst. Bijvoorbeeld wanneer ik boodschappen doe bij de Appie of ik waar dan ook ben, en er gaat een mobiele telefoon af. Maakt niet uit van wie hij is en met welke ringtone; Ik schiet geheid tegen het plafond van de stress! Heel suf, maar het heeft een oorzaak. En ja, het laat zich raden hoe ik reager als mijn eigen mobieltje afgaat.... (Vervelend gedoe dat er de afgelopen weken mij steeds iemand belt en vervolgens na een paar seconden zonder iets te zeggen weer afbreekt.) Ook Laura en Wydo maken zich er soms duidelijk zorgen over of het weer mis zal gaan. Ze zijn een lieve en bezorgde broer en zus voor Len. (Harrold ook hoor :) maar dat zie je soms niet goed )

De afgelopen twee weken ging het aardig goed met Lennard. Hij heeft erg genoten van de zwem- en snoezelpartij die vanuit De Glind werd ondernomen. Jammer genoeg kan ik geen foto's plaatsen omdat er andere personen op staan, maar ze zagen er erg ontpannen uit.
Hij heeft overwegend goede dagen, maar er zitten er ook tussen dat je denkt: Wordt jij vandaag nog wakker ventje? Soms lukt het dan 's avonds nog voor Len om een paar uurtjes vrolijk door de box te rollen, maar er zijn ook dagen dat dat niet wil, en we denken dat hij ziek gaat worden.  Ook vandaag is zo'n dag.  Hij heeft al veel geslapen op de Schutse en lijkt niet al te lekker in zijn vel te zitten. Vanavond rond een uur of 7 had hij lichte koorts. We wachten het maar af....

Update 22-11:

Vandaag een ziek jongetje in de box,  koorts, gelukkig niet gespuugd, ik ga hem vertroetelen en veel knuffelen, later meer.

3 opmerkingen:

  1. Tjonge.....sterkte weer, opnieuw spannend de nacht in. Grt janneke h

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel veel sterkte jullie!
    liefs, Ida

    BeantwoordenVerwijderen
  3. geef Len van mij ook maar een dikke knuffel!!

    BeantwoordenVerwijderen