Dagboek met Lennard

Dagboek met Lennard
Lennard, uniek kind van God, voor altijd in ons hart

dinsdag 29 november 2011

Onrust en rust, heen en weer

In de loop van de afgelopen nacht werd Lennard onrustiger, hij moest vaker op zijn andere zij en zijn ademhaling werd wat sneller. We besloten dat de kinderen daarom thuis moesten blijven van school. We hielden ze nu liever in de buurt. Tot een uur of 5 ben ik bij hem geweest vannacht, en daarna geprobeerd nog een paar uur te slapen.

De ochtend was wel heftig. Lennard had het moeilijk, moeilijke ademhaling en veel ongemak. We dachten echt dat het snel achteruit zou gaan. Maar vanaf een uur of 11 werd hij weer rustiger, minder vaak van houding veranderen en een rustiger ademhaling.

Dat is zo een beetje gebleven de rest van de dag, een stuk meer rust gaf dat aan de ene kant, maar we moesten ook weer terug schakelen naar een ander scenario, en dat is best moeilijk, ook al voelde Lennard zich er beter bij.

Vanmiddag is de huisarts geweest, een vervanger van onze eigen, die langdurig ziek is. Wij kenden hem niet, maar de eerte kennismaking verliep goed. In ruggespraak met de kinderarts is er afgesproken dat Lennard andere pijnstilling moet krijgen, een half opiaat. De Apotheek zou dit bezorgen vandaag, maar die is nog niet geweest.... (19.06)

We merken aan de reactie van de artsen waar we deze dagen mee te maken hebben dat wijzelf  verder zijn in het proces van afwegen van wat nog wel en wat nog niet moet bij Lennard, dan zijzelf.  Bijvoorbeeld over het wel of niet behandelen in het ziekenhuis. Toch moet dat nu wel weer besproken worden en dat is confronterend, slopend en emotioneel.

Voor de rest is het afwachten hoe het zal gaan, je wilt zo graag weten wat en hoe. Dat maakt onzeker en soms ook bang. We leven eigenlijk bij het uur. Gelukkig weten we dat onze Heer de regie heeft, en we die ook het beste aan Hem over kunnen laten. Hij zorgt er wel voor dat alles komt zoals het komt. Willen jullie bidden voor onze Lieve Len? Dat hij de nacht rustig door mag komen? En of wij op Gods plannen mogen vertrouwen, ook al kennen we die niet?

11 opmerkingen:

  1. Lieve Elzo en Petra en kids,
    Weet jullie gedragen als op adelaars vleugels!
    Door gebed en in onze gedachten!
    Rust voor jullie rust voor Lennart
    veel liefs en rust in Gods genade! Albert en Alida

    BeantwoordenVerwijderen
  2. U bent mijn schuilplaats Heer,
    U vult mijn hart steeds weer
    met een verlossingslied.
    Telkens als ik angstig ben
    steun ik op U.
    Ik vertrouw op U
    als ik zwak ben
    ben ik sterk in de kracht van mijn Heer.

    Dit lied heeft mij door veel bange, onzekere en angstige momenten heen geholpen.
    Ik bid jullie toe om te schuilen bij onze Heer!
    Dinie Aalbers

    BeantwoordenVerwijderen
  3. We zullen voor jullie bidden!
    Harry en Astrid Wolting

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een emotionele achtbaan. We zullen bidden om wijsheid rust en kracht voor jullie. En voor Len dat hij minder hoeft te lijden. We blijven in gedachten bij jullie. Dikke knuffel voor allemaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lieve allemaal,
    We zijn en blijven in gedachten met jullie. Met liefde, bezorgdheid en hoop. Al is het een sprankje, dat jullie kunnen zeggen, dat het ietsjes beter gaat met Lennard. Hij is een zonnestraal. Een heel speciale jongen in onze straat... met een bijzonder plekje ook in ons hart. Geef hem een dikke knuffel en heel veel lieve groeten aan iedereen.
    Hindrik, Editha en Sem

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Omringd door liefdevolle zorgen
    Beveiligd als een kostbaar pand
    Zo ligt Lennards broos bestaan geborgen
    diep in de holte van Gods.

    Liefs
    Poppe en Martiene

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Lieve allemaal,

    Ik hoorde dat het met Lennard de afgelopen dagen en nog (!) minder goed gaat en lees het nu ook op jullie blog. Je schreef hierboven al dat je zo graag wilt weten hoe en wat het verder zal gaan en dat dit onzeker en bang maakt. Ik kan me dat zo goed voorstellen. We zullen bidden voor rust in wat er gaat komen.
    Lief van Peter en Lian Horsman

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Och lieve Petra, wat snap ik goed wat je schrijft hoe het voelt. Je bent inderdaad al veel verder in het proces en dan nu heel misschien die switch. Wens jullie en Lennard Gods nabijheid toe en Hij heeft een plan, welk plan dat dat ook is, jullie moeten mee.
    Heel veel sterkte!
    Liefs Jeannet

    BeantwoordenVerwijderen
  9. vandaag in de klas ook voor jullie en voor Lennard gebeden. kinderen waren erg onder de indruk.veel kracht toegewenst in deze moeilijke tijd. God is met jullie! Liefs Jan en Annalies

    BeantwoordenVerwijderen
  10. we denken veel aan jullie de laatste dagen. Sterkte, God heeft alles in Zijn hand, vertrouw je maar toe aan Hem. Fijn te horen dat je dat ook doet.We bidden mee.
    henry-Ida

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi lieve mensen even een reactie van mij. We zullen ook voor jullie bidden. Ben deze dagen zoveel mogelijk samen dat sleept jullie er doorheen hoe het ook gaat en het gaat altijd anders dan je denkt.
    Liefs uit Rijssen
    José

    BeantwoordenVerwijderen