Dagboek met Lennard

Dagboek met Lennard
Lennard, uniek kind van God, voor altijd in ons hart

zondag 6 november 2011

(Nog) niet ziek, en andere zaken

We zijn weer een week verder bijna. Een week waarin het eigenlijk best goed is gegaan. Lennard is in elk geval niet ziek geworden en dat hadden we toch al wel verwacht. Nog één dag en dan is het twee weken terug dat hij de laatste keer ziek werd.

Afgelopen donderdag had hij wel verhoging en twijfelden we erg of hij wel naar De Schutse moest gaan of niet. Op die dag zou de groep weer gaan huifbedrijden en dat is al met al toch best een pittige dag voor Lennard. Alles bij elkaar afgewogen hebben we besloten om hem thuis te laten, maar Lennard werd niet ziek, dus de volgende dag is hij gewoon weer gegaan.
Op die dag moest Lennard ook de griepprik gaan halen, ook dat was weer afwegen, of we het wel of niet zouden doen.  Bij koorts mag het niet, maar wat doe je dan met verhoging? En wat als Lennard 's avonds of de volgende dag alsnog hoge koorts zou krijgen? Ik heb tot een half uur voordat we zouden gaan nog getwijfeld, en toen maar de knoop doorgehakt: Nu is er niet duidelijk iets aan de hand, dus dan ook nu maar gewoon gaan.  Lennard gaf echt geen kik en lijkt er verder ook weinig last van te hebben. Dat hebben we dus ook maar weer gehad. Ik heb er zelf ook één gehaald, als mantelzorger zijnde, valt mij die eer te beurt.

 Sinds vorige week zijn we in het bezit van de nieuwe  parkeerkaart voor Lennard. Bij het ophalen daarvan zouden we de oude -verlopen- pas moeten inleveren. Maar die ben ik kwijtgeraakt nadat ik hem uit de auto had gehaald om te checken wanneer hij was verlopen. De dame van de service (..?) balie bij de gemeente wilde me ervoor laten betalen. Want: Als je een kaart verloren bent moet je betalen... Maar dat was ik toch echt niet van plan en vertelde ik netjes (echt waar hoor) dat ik voor een verlopen, dus niet geldige kaart niet ging betalen. Voor de nieuwe moesten we ook € 30 neerleggen, en dat vond ik toch wel genoeg. Nou, na enig overleg hoefde het dan toch niet, als ik maar wel even een briefje mét handtekening mee wilde nemen waar op verklaard stond dat ik 'm kwijt was. Prima, gedaan, maar toen ik de kaart daadwerkelijk kwam halen werd er wéér overlegd over die kaart... Ik zag de bui al hangen en begon in gedachten al een speech voor te bereiden over dat wij zo'n kaart ook niet voor de grap aanvragen en zeker niet verliezen....  Maar gelukkig was dat niet nodig en kreeg ik hem toch zo mee, pfff...

Gistermiddag heb ik Lennard een nieuwe mic-key button gegeven,  dit keer vergezeld van twee verpleegkundige-vriendinnen. Zo hadden we zomaar een klinische les aan huis over het verwisselen van een mic-key button, inclusief het aftekenen in de boekjes waarin ze bijhouden welke handelingen ze hebben bijgewoond en/of hebben gedaan. Heel interessant hoor, een handtekening zetten ;)

Vanmorgen is Lennard sinds een lange tijd weer meegeweest naar de kerk, als altijd genoot hij van de muziek en het zingen, het was prettig te merken dat andere gemeenteleden het ook goed deed hem weer te zien, hij heeft zo zijn eigen plekje in de kerk.

1 opmerking:

  1. hoi Petra,

    Eindelijkk heb ik weerr zicht op jullie weblog, tenminsste nieuwee. Kon op de andere niet meerr op en mistte eecjht de updates. Maarr had nett de heldderheid van geesst om maaar een s te gogglene of julliee elders te volgen warenen.

    IK schrook van waat ik gelezen hbeb en hoeeveel en heeftig t lieve ventje eziek is geweest. En vana t bloed uit izjnjn maagje.

    Watt eene heeftige tijdd voor hem, jullie en de anderee kinderenen.
    Ik denk aan jullieee en bid voor heem.

    liefss Willian

    BeantwoordenVerwijderen